MKB’ers met internationale ambities kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor de MKB Export Award 2019.
De MKB Export Award - dit jaar aan zijn zevende editie toe - wil ondernemers ondersteunen die de potentie hebben om succesvol de grens over te gaan of hun bestaande internationale activiteiten uit te breiden. De Award is een initiatief van MKB-Nederland, TNT, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) en Language Institute Regina Coeli.
De winnaar van de MKB Export Award 2018 is bekend: Marleen de Haan (43) en Willem Kors (51) met hun bedrijf Leentjes Poeder Pret. Ze hebben binnen een jaar heel Nederland veroverd met hun kleurrijke poedersuiker, nu is het buitenland aan de beurt.
Marleen de Haan (43) en Willem Kors (53) zijn met hun bedrijf Leentjes Poeder Pret uitgeroepen tot winnaar van de MKB Export Award 2018. De jury roemt de twee ondernemers om de snelheid waarmee ze erin zijn geslaagd om met een nieuw product – gekleurde poedersuiker – de Nederlandse markt te veroveren en voorziet ook in het buitenland goede marktkansen.
Duurzaam product heeft grote mogelijkheden over de grens
De 29-jarige Anne Pleun van Eijsden is met haar start-up On the Rocks de winnaar van de MKB Export Award 2017. De jury is onder de indruk van de missie en visie van de jonge ondernemer, die met haar notitieboeken gemaakt van steenafval duurzaamheid en kwaliteit combineert tot een bijzonder en internationaal kansrijk product.
Vier redenen waarom internationaal ondernemen goed is voor je bedrijf
Export brengt steeds meer geld in het laatje bij Nederlandse ondernemers, maar het is niet iets wat je zomaar even doet. Het vereist een goede voorbereiding en doorzettingsvermogen. En natuurlijk kun je daar veel mooie momenten voor terugkrijgen. We geven je de belangrijkste feiten over export en vier redenen om er voor te gaan.
Ondernemer Nico Verspaget van Quadia gaat naar Duitsland
"Toen wij acht jaar geleden begonnen, wilden veel bedrijven iets met video op internet doen, maar ze wisten niet hoe ze dat konden aanpakken. Wij voorzagen zowel in de techniek als in de productie en dat doen we eigenlijk nog steeds", vertelt de 47-jarige Nico Verspaget, oprichter van Quadia Online Video. Het bedrijf is inmiddels toe aan uitbreiding naar het buitenland.
Mobiele hotelkamers die je snel kunt neerzetten en na gebruik weer kunt inklappen en meenemen. Ondernemer Hubert von Heijden merkte dat hier behoefte aan is en richtte in 2009 Flexotels op. De verplaatsbare accommodaties worden vooral gebruikt rond grote muziek- en sportevenementen in binnen- en buitenland.